HeavyPop.at

Christian Fitness – We the Sheeple

Christian Fitness - We the Sheeple

Laientheater und Satire, jenseits der Christian Fitness-Perspektive und konventioneller Schemen: Andy Falkous zerrt Ian Brown nach Granny Killaz und Pig Pharma in We the Sheeple kurzerhand vor ein abstruses Gericht, Monty Python lässt grüßen.

Mit dem angestammten Noiserock, den man ansonsten im beinahe jährlich kommenden Takt mit Christian Fitness verbindet, hat We the Sheeple nichts mehr zu tun, selbst wenn es in der zweiten Hälfte des Klamauks („featuring a generic judge-character with too much reverb on his voice and Ian-ish Brown, as occasionally played, as mentioned above, by the former drummer/Brexit expert of the Beatles“) kurz so aussieht.
Stattdessen gibt es ein absurdes Gerichtssaal-Theater, das in Hall und Distanz ersäuft; ein Schauspiel, in dem cloweneske Hupen tröten und das Irrenhaus Gelächter spendiert, bis die eigentliche Verteidigung als kurze, knackige Noiserock-Skizze über die Posse Anlauf nimmt, aber nie aus diesem Stadion des Antauchende ausbricht, sondern als Sturm im Wasserglas ausbrennt.

Ohne sich diesmal auf Ian Browns Twitter-Weißheiten zu stützen („this song has no lyrics but I believe the court transcript is available from the deep state“) funktioniert We the Sheeple nur als Conclusio der beiden vorangegangenen Singles Granny Killaz und Pig Pharma, bedarf aber auch so eines weit ausholend formulierten Kontextes von Falco selbst:

all those years ago, when I first sat down to learn the guitar, the last thing I imagined is that the song/songs I’d be seventeenth best remembered for would be the Ian Brown ‚Twattych‘, of which this ‚we the sheeple‘ is the concluding part in all available senses of that word.

having transposed Ian’s lyrics/tweets almost literally during the kasabian-meets-kasabian ‚romp‘ of ‚granny killaz‘ then moved on to a more cut n’paste approach for the nick-cave-begging-for-his-life-in-a-rumbelows ‚pig pharma‘, for this piece – and it is a piece, you fucking heathens – I imagined an ALMOST INEVITABLE future where Ian, majestically bedecked, is hauled to court by the lizard people and held to account for the crime of nothing except being himself.

yes, at times Ian’s accent, always flexible, veers close/precisely to the stylings of a slightly sedated Ringo Starr, who is another interesting character and no mistake, and my finger drumming is, at best, rudimentary, but I would like to think that somewhere, possibly in a haze of skunk, a silly man is thinking twice about the dangerous bullshit he is putting out into the world and pausing to take a piss – or at the very least sterilise the bong – before pressing send on whatever fuck-sand is forming beneath his feet.

Die mobile Version verlassen